از جمله راه‌های شناخت فرهنگی یک شهر، تجربه حضور در یک تور گردشگری و سفر درون شهری کوتاه مدت است. به خصوص آن‌که این امر به شیوه قدم زدن و پیاده‌روی آگاهانه همراه با روایت‌گری قصه‌ها و خاطرات در دل لایه‌های مختلف فضای شهری صورت گیرد.
این روش برای مواجه شدن با کلان شهری چون تهران بسیار سودمند است چرا که مرور قصه‌ها و خاطراتش در بستر لایه‌های اجتماعی، فرهنگی و تاریخی ما را به شناخت بیشتر و بهتری از شهر رهنمون می‌سازد.
کافه تهرون از سال ۱۳۸۸ تا به الان به صورت منسجم و مستمر به معرفی منابع و جاذبه‌های گردشگری شهر تهران می‌پردازد.
علاوه بر آن از سال ۱۳۹۲ در بخش کافه‌ای خود، در تعامل با شهر و اهالیش می‌کوشد تا با خلق قصه‌ها و تجربه‌های نو، سهمی در شادابی و طراوت جامعه داشته باشد.
از آنجا که برای رسیدن به چشم‌اندازی روشن و جامعه‌‌ای بیدار و رو به پیشرفت، نیازمند افزایش فرهنگ فکری و روحی اقشار مختلف جامعه هستیم. اشاعه پاتوق‌های فکری و اندیشه‌ای در این میان لازم و ضروری به نظر می‌رسد به شرطی که به شیوه ای صحیح و در چهارچوب مسائل قانونی صورت گیرد.

قوانین و مقررات سایت کافه تهرون

کافه تهرون یکی از همین پاتوق‌هایی هست که قوانین جمهوری اسلامی ایران بر آن نظارت دارد.
کلیه محوطه تحت پوشش دوربین مداربسته بوده، در صورت نیاز، همکاری لازم با مراجع قضایی انجام خواهد شد.
کافه تهرون هیچ شعبه و نمایندگی ندارد (در صورت اعطای نمایندگی نشانی و نام آن شخص در همین صفحه درج خواهد شد)
کلیه اصول و رویه‏‌های کافه تهرون منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده است. در صورتی که در قوانین مندرج، رویه‏‌ها و خدمات کافه تهرون تغییراتی در آینده ایجاد شود، در همین صفحه منتشر و به روز رسانی می‌شود.

مطالب ناقض قوانین جمهوری اسلامی ایران
تمامی قوانین جرائم رایانه‌ای جمهوری اسلامی ایران: متن کامل قوانین جرائم رایانه‌ای

مطالب غیراخلاقی و غیرشرعی
هر گونه مطلبی که حاوی موارد توهین‌آمیز به ادیان و قومیت‌ها و یا حاوی مطالب مستهجن باشد، حذف می‌گردد.

مطالب سیاسی
هر نوع مطلب سیاسی و یا مرتبط با حزب یا گروه خاص، در صورت مشاهده از وب‌سایت حذف می‌گردد.

مطالب تکراری
تمام مطالبی که به صورت تکراری در وب‌سایت درج شوند، تایید نخواهند شد.

مطالب تخریبی
مطالبی که به طور هدفمند و تنها با هدف تخریب هر نوع شخص حقیقی یا حقوقی، به طور خاص کافه‌ها یا نویسندگان مطالب در این وب‌سایت یا افرادی با فعالیت مشابه در رسانه‌های دیگر، نوشته شده باشند، تایید نخواهند شد و در صورت مشاهده از وب‌سایت حذف می‌گردند.

مطالب غلط
هر مطلبی که شامل اطلاعات غلط یا بدون اعتبار باشد از وب‌سایت حذف می‌گردد.

سیاست‏‌های رعایت حریم شخصی
سایت اینترنتی کافه تهرون به اطلاعات خصوصی اشخاصى که از خدمات سایت استفاده می‏‌کنند، احترام گذاشته و از آن محافظت می‏‌کند.
سایت اینترنتی کافه تهرون متعهد می‏‌شود در حد توان از حریم شخصی شما دفاع کند و در این راستا، تکنولوژی مورد نیاز برای هرچه مطمئن‏‌تر و امن‏‌تر شدن استفاده شما از سایت را، توسعه دهد. در واقع با استفاده از سایت اینترنتی کافه تهرون، شما رضایت خود را از این سیاست نشان می‏‌دهید.
همه مطالب در دسترس از طریق هر یک از خدمات کافه تهرون، مانند لوگو، علائم تجاری، متن، توضیحات، گرافیک، آرم، تصاویر و کپی، داده‌ها و کلیه محتوای تولید شده توسط سایت اینترنتی کافه تهرون جزئی از اموال کافه تهرون محسوب می‏‌شود و حق استفاده و نشر تمامی مطالب موجود و در دسترس در انحصار کافه تهرون است و هرگونه استفاده بدون کسب مجوز کتبی، حق پیگرد قانونی را برای سایت اینترنتی کافه تهرون محفوظ می‏‌دارد.